Loading...

Bestuursleden gezocht!

16 December 2019
Bestuursleden gezocht!

Bestuursleden gezocht!

“Bijdragen aan een gezonde branche voor de toekomst waarbij de bakker weer leidend is in de keten”, dat is de missie van Bakery Institute. Het kennisinstituut is in 2011 opgericht voor en door de bakkerij. Inmiddels zijn we de start-up fase voorbij: de school maakt sinds drie jaar winst, het startkapitaal wordt terugbetaald aan de founders en we zijn recentelijk verhuisd naar een splinternieuwe plek binnen de Verkadefabriek in Zaandam. We zijn klaar voor de volgende stap in de ‘eigen koers’ en daarom op zoek naar een nieuw bestuur dat hier samen met het team invulling aan wil geven.

Het bestuur…

... heeft een multidisciplinaire samenstelling met kennis van, ervaring met en/of netwerk in:

  • strategieontwikkeling van scale-up organisaties en profilering van sociale ondernemingen
  • bedrijfseconomische en juridische zaken(verdienmodel, financiële voortgang, jaarrekening)
  • onderwijskwaliteit en innovatie
  • ontwikkelingen in bakkerijbranche, retail, food

... bewaakt de balans tussen kritisch tegenspel en constructief samenwerken, is in staat strategische uitgangspunten te beoordelen, weet door het stellen van kritische vragen de organisatie een spiegel voor te houden.

... is daadkrachtig, heeft een proactieve, pragmatische instelling en weet met humor scherpte aan te brengen in de doelen en activiteiten van de organisatie.

... draagt de visie van Bakery Institute en fungeert als ambassadeur binnen en buiten de bakkerijbranche.

... komt elk kwartaal bijeen en vraagt een gemiddelde tijdsinvestering van 12 uur per kwartaal.

... ontvangt een passende vergoeding.

Vraagstukken

Herken jij jezelf in dit profiel en word je enthousiast van vraagstukken als:

× Positionering van Bakery Institute binnen en buiten de bakkerijbranche

Hoe relevant is het motto ‘Pak je voorsprong vanuit je oorsprong’ (terug naar de basis) en wat betekent het in de activiteiten? Welke strategie maakt dat we een positieve impact in de branche kunnen realiseren en verder kunnen uitbouwen? (toetssteen voor activiteiten) Welke ontwikkelingen zijn er in de branche en welke positie neemt BI in ten opzichte van concurrenten?

× Van visie naar strategie en concrete doelstellingen voor de toekomst

Hoe kunnen we onze missie en visie vertalen naar concrete doelstellingen? Hoe duurzaam is het huidige verdienmodel en keuze voor doelgroepen? (thuisbakkers als voornaamste inkomstenbron blijven die bestaan, nieuwe markten/activiteiten, subsidies en fondsen)

× Professionalisering

Hoe zorgen we voor professionalisering van het team? (persoonlijke ontwikkeldoelen, communicatie onderling, beloningsbeleid, professionalisering en uitbesteding van werk)

Interesse?

Wil je meer weten of je motivatie kenbaar maken? Reageer voor 10 januari 2020 naar Tamara Hoogerwaard (directeur) of 075-6157226. Een kennismaking vindt plaats in de maand januari. Op 14 februari 2020 hebben we de aftrap met het nieuwe bestuur in een strategiesessie met het team van Bakery Institute.

Nieuwsbrief
Ontvang je de normale nieuwsbrief nog niet, dan kun je je makkelijk aanmelden! Volg deze link, meld je aan en wordt op de hoogte gehouden van de activiteiten van het Bakery Institute.