Nieuwe algemene voorwaarden per 1 januari 2025

Terug naar overzicht
Nieuwe algemene voorwaarden per 1 januari 2025

Vanaf 1 januari 2025 gelden er nieuwe algemene voorwaarden bij Bakery Institute. Met het opstellen van deze voorwaarden hopen we alles wat duidelijker én eerlijker te maken voor onze deelnemers.

Waarom deze nieuwe voorwaarden?

We hebben gemerkt dat de inschrijf- en annuleringsvoorwaarden niet altijd duidelijk waren. Daarnaast kregen we regelmatig last-minute verzoeken om te annuleren of cursussen te verplaatsen. Dat is jammer, omdat onze cursussen vaak ver van tevoren volgeboekt zijn, en het niet altijd mogelijk is om de vrijgekomen plekken op tijd in te vullen. Daarom hebben we de voorwaarden aangepast om deze beter leesbaar en begrijpelijk te maken, zodat iedereen precies weet waar hij of zij aan toe is.

Wat is er nieuw?

We hebben enkele belangrijke punten aangepast en/of verduidelijkt. Hieronder de belangrijkste wijzigingen:

  1. Annuleringskosten bij annuleringen of verplaatsingen binnen 30 dagen
    Omdat we voor elke deelnemer een plek reserveren en hier kosten voor maken, brengen we kosten in rekening als je minder dan 30 dagen van tevoren annuleert of je cursus verplaatst. Dit helpt ons om eventuele vrijgekomen plekken op tijd opnieuw in te vullen en de gemaakte kosten te dekken. Als het lukt een vervanger te vinden die de plek kan opvullen, rekenen we alleen administratiekosten ter hoogte van 10% van de totale cursuskosten. Lukt het niet, dan ben je meer kosten verschuldigd. Is er sprake van overmacht, neem dan contact met ons op.
  2. Onderscheid tussen particulieren en bedrijven
    Vanaf 1 januari gelden er – conform de wettelijke regels – aparte betaal- en annuleringsvoorwaarden voor deelnemers die zich inschrijven op persoonlijke titel en deelnemers die zich inschrijven op naam van een bedrijf.
  3. Uitgebreidere informatie over de subsidievoorwaarden
    We hebben de voorwaarden aangevuld met informatie over de subsidie van het Sociaal Fonds Bakkersbedrijf (SFB). Zo is het nu helder dat professionals die gebruik willen maken van de subsidie moeten voldoen aan specifieke voorwaarden, zoals afdrachten aan het SFB. Ook hebben we beschreven wat er gebeurt als je je afmeldt of als de opgegeven informatie onjuist blijkt.
  4. Specifieke voorwaarden voor de 9-weekse opleiding
    Voor onze uitgebreide 9-weekse opleiding hebben we nu aparte voorwaarden opgesteld, waaronder een examenreglement. Deze voorwaarden ontvang je bij het leercontract na het intakegesprek bij ons in Zaandam. Wil je ze vast inzien? Vraag ze dan bij ons op!

Met deze nieuwe voorwaarden creëren we een eerlijke en duidelijke basis voor zowel jou als voor ons. Zo kunnen we zoveel mogelijk deelnemers de kans bieden om een waardevolle en leerzame ervaring op te doen. In uitzonderlijke gevallen denken we graag mee om tot een passende oplossing te komen. Dank je wel voor je begrip en het vertrouwen in Bakery Institute!

Hoe kun je ons helpen én de annuleringskosten beperken?

📅 Check je agenda: Schrijf je pas in als je zeker weet dat het in je planning past.

Meld je op tijd af: Hoe eerder wij het weten, hoe groter de kans dat we nog iemand anders blij kunnen maken met jouw plek. Soms hebben we nog mensen op de wachtlijst of kunnen we met extra promotie de plek nog invullen.

🔄 Zoek een vervanger: Heb je een collega- (thuis)bakker die kan deelnemen? Geef het aan ons door. Let er wel op dat bij een vervolg- of professionals cursus jouw vervanger binnen de doelgroep van de cursus moet passen.

📝 Laat het weten als je op een cursusplek aast! Vul het belangstellingsformulier in als een cursus vol is en we brengen je op de hoogte als er een plek vrijkomt.

Bekijk de nieuwe voorwaarden

Benieuwd naar de nieuwe voorwaarden voor onze cursussen? Je vindt ze hier. Ze gaan in per 1 januari 2025 en gelden voor alle inschrijvingen vanaf die datum.

Heb je vragen? Of twijfel je hoe iets zit? Stuur ons gerust een mailtje via info@bakeryinstitute.nl. We denken graag met je mee!

Nieuws
Geplaatst op 18/12/2024