Bakkerswereld: “Bon à Petit zet fenomeen microbakkerij stevig op de kaart”

Terug naar overzicht
Bakkerswereld: “Bon à Petit zet fenomeen microbakkerij stevig op de kaart”

Het fenomeen microbakkerij is niet meer weg te denken uit de sector. Nieuwe, hippe, eigentijdse bakkerijtjes, vaak in combinatie met horeca. Veelal zijn ze opgestart door enthousiaste thuisbakkers en carrièreswitchers. Wat zijn de ingrediënten voor een succesvolle microbakkerij? Bakery Institute geeft er 5 september antwoord op tijdens het kennisfestival Bon à Petit.

De opkomst van nieuwe, kleine bakkerijen in Nederland is al een flink aantal jaren zichtbaar. Naast schaalvergroting en filiaalvorming bij middenbedrijven. En het verdwijnen van traditionele, ambachtelijke bakkerijen. Microbakkerijen zijn de nieuwe aanwas in de sector. Elk bedrijfje laat doorgaans een heel eigen karakter zien, met een stijl en assortiment die zijn afgestemd op de buurt waar het staat en passend bij de idealen van de oprichters. Tijdens Bon à Petit komen een aantal van die ‘karakters’ aan het woord bij monde van deze ‘relatief nieuwe’ bakkers.

Lees verder op de website van Bakkerswereld.

Media
Geplaatst op 09/08/2024